بررسی خط در ترکیب بندی میزانسن

0 تومان
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
زمان برگزاری دوره
شنبه 8 بهمن 96، 4 تا 6 عصر
طول دوره
2 ساعت
تعداد جلسات دوره
1 جلسه 2 ساعته
استاد دوره
-
موسسه همکار
مدرسه ملی سینما
وضعیت مدرک
بدون مدرک
وضعیت دوره
برگزار شده
نوع دوره
آنلاین

نشست‌‌های تخصصی «ارائه گزارشی از پایان‌نامه‌های سینمایی در دانشگاه‌های کشور»، شنبه‌ها، ساعت 16 تا 18  در «مدرسه ملی سینمای ایران» برگزار شده و بطور همزمان در آکادمی چهل به صورت آنلاین پخش می‌شود.

این نشست:

  • پایان‌نامه: کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصويري گرايش گرافيك
  • عنوان: بررسی عنصر بصری خط در ترکیب بندی طراحی میزانسن در سینمای ایران و کره جنوبی (مطالعه موردی آثار اصغر فرهادی، ناصرتقوایی، پارک چان ووک، ایم کونتک)
    پژوهشگر: مريم حدادي
  • اساتید راهنما: دکتر عفت السادات افضل طوسی
  • استاد مشاور: دکتر امیرحسن ندایی
  • دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي واحد غرب، دانشكده فني و مهندسي
  • تاریخ: شهريور1395

چکیده:

دنیای بی‌انتهای هنر پر از نشانه‌ها و رموزی است که کشف آنها می‌تواند از جهات مختلف راهگشای مسیر فرهنگی جوامع در دنیای امروز باشد. به زبان دیگر، کشف و استفاده از این نشانه‌ها در جهت جامعه‌شناسی هنر می‌تواند به شکل دهی فرهنگی جامعه کمک کند و همچنین بازتابی بی‌واسطه از شیوه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه باشد.

این پژوهش تلاش کرده است تا با تلفیق هنرهای تجسمی و سینما و با استفاده از عنصر بصری "خط" به عنوان یکی از عناصر بصری و "میزانسن" به عنوان قابی از چشم سینماگر با شیوه آنالیز تصویر، به بررسی شیوه استفاده سینماگران ایرانی و کره جنوبی به عنوان پنجره‌های فرهنگی کشور‌ها از عنصر بصری خط در طراحی میزانسن فیلم هایشان بپردازد. استفاده از هر کدام از انواع خط، که در هنرهای تجسمی دارای معنا و مفهوم خاص خود می‌باشد میتواند فضای فکری و الگوهای رفتاری یک فرهنگ را بشکافد.

در این تحقیق، پس از تعریف خط و شرح انواع آن و همچنین توضیح میزانسن و اجزاء آن، به بررسی تطبیقی آنالیز پلان هایی از فیلم های اصغر فرهادی، ناصر تقوایی، پارک چان ووک و ایم کونتک پرداخته شده است.

کلمات کلیدی: آنالیز تصویر، عنصر بصری خط، میزانسن، سینمای ایران، سینمای کره جنوبی، جامعه‌شناسی هنر، ناصر تقوایی، اصغر فرهادی، پارک چان ووک، ایم کونتک

دانشجویان رشته سینما و علاقه‌مندان به این حوزه

از امتیازات ثبت نام در این نشست‌ها برای علاقمندان به سینما می‌توان اشاره داشت به:

  1. امکان ثبت نام رایگان
  2. امکان حضور از هر مکانی در نشست مورد نظر.
  3. امکان پرسش و پاسخ
  4. امکان دریافت اطلاع رسانی از نشست‌های آتی مدرسه ملی سینما

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...