تحلیل بازنمایی خانواده در سینمای ایران (با تمرکز برگزیده ایی از آثار رخشان بنی اعتماد و تهمینه میلانی)

0 تومان
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
زمان برگزاری دوره
شنبه 3 دی 96، 2 تا 4 عصر
طول دوره
2 ساعت
تعداد جلسات دوره
1 جلسه 2 ساعته
استاد دوره
-
موسسه همکار
مدرسه ملی سینما
وضعیت مدرک
بدون مدرک
وضعیت دوره
برگزار شده
نوع دوره
آنلاین

نشست‌‌های تخصصی ارائه گزارشی از پایان‌نامه‌های سینمای در دانشگاه‌های کشور، هر هفته از سوی مدرسه ملی سینمای ایران برگزار می‌شود. این نشست‌ها شنبه‌ها، ساعت 14 تا 16 در محل این و بطور همزمان در آکادمی چهل به صورت آنلاین پخش می‌شود.

این نشست:

  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد: رشته سینما
  • عنوان: تحلیل بازنمایی خانواده در سینمای ایران (با تمرکز برگزیده ایی از آثار رخشان بنی اعتماد و تهمینه میلانی)
  • پژوهشگر: ضحی اقدامی
  • اساتید راهنما: دکتر اعظم راودراد
  • دانشگاه: دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، دانشکده هنرهای نمایش و موسیقی

چکیده:

درک ما از جهان پیرامون تحت تاثیر تصاویری است که از طریق رسانه های گوناگون: روزنامه ها، رادیو، تبلیغات، تلویزیون و سینما شکل می گیرد. گر چه تصاویر لزوماً تصاویری واقعگرایانه نیستند، اما با مشاهده ی آن ها می توان به بخشی از رویاها، ارزش ها، ترس ها، نیازها و کاستی های موجود در جامعه رسید. تصاویر این توانایی را دارند که ترویج دهنده ی خط مشی ها، تثبیت کننده ی عادات حاکم و طرد کننده ی رسومات باشند. هدف از این پژوهش روشن ساختن نحوه ی بازنمایی خانواده، در سینمای ایران با تمرکز ویژه بر هشت فیلم از رخشان بنی اعتماد و تهمینه میلانی است. روش اصلی و عمده ای که در این رساله برای تحلیل بازنمایی ها مد نظر گرفته شده تحلیل روایت است.

لزوم پرداختن به بازنمایی خانواده در سینما از آن روست که با تماشای تصویر خانواده بر پرده ی سینما می توان به عقاید فرهنگی و باورهای حاکم بر جامعه در دوره ای خاص دست یافت. نتیجه ای که از تحلیل روایت و تمرکز بر سبک فیلم ها به دست آمد این بود که بازنمایی خانواده در جامعه ی آماری مورد نظر، در حالی که با تاکید بر کلیشه پردازی آغاز شده توانسته آن ها را طرد کند و به کلیشه های تازه ای شکل دهد. به طور کلی بررسی بازنمایی خانواده نشان می دهد که خانواده در مسیر خود با تغییر و تحولاتی روبرو شده است. آن چه از این تحلیل ها استنباط می شود از این قرار است که موازنه ی قدرت در خانواده ی ایرانی در حال تغییر است؛ گر چه این تحولات در نگاه اول بسیار بطئی به نظر می رسند، اما از حضوری فراگیر برخوردارند.

کلیدواژه ها: بازنمایی، خانواده، ملودرام، کلیشه سازی، طبیعی سازی، فمینیسم.

دانشجویان رشته سینما و علاقه‌مندان این حوزه

از امتیازات ثبت نام در این نشست‌ها برای علاقمندان به سینما می‌توان اشاره داشت به:

  1. امکان ثبت نام رایگان
  2. امکان حضور از هر مکانی در نشست مورد نظر.
  3. امکان پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...